Saturday, December 23, 2006

Jullov 061222

Julavslutning med klassen. Ungefär en timme efter att vi skulle börja så hade alla kommit, typiskt våran klass. Lukasz hade förberett lekar, jeopardy fast i lag. Vi var bara tjejer i vårat lag så vi värvade även våran klassföreståndare Bertil. Vi ägde alla såååå mycket!! Vann med 9000 nånting poäng och de som kom tvåa hade 5000-nånting. Wohoo!

Sen så var det julklappsutdelning också, Bertil-tomten delade ut paketen med hjälp av Filip-Nissen. Hemskt trevligt och roligt med många applåder (var kom dom ifrån?). Jag hade övertalat Jonatan att köpa en present tillsammans med mig och ge den till Johan också, han blev jätteglad :D så jag äger verkligen, wohoo igen! Saker som kan nämnas också är att vi hade ett mini-kramkalas på slutet (jag fick tillochmed en kram av Dennis, det ni!) och att Dennis mobbade mig på sitt trevliga sätt som vanligt. Roligt hade jag :) Det enda depressiva var att det småregnade när jag gick hem.

Efter att ha gått hela vägen hem, tvättat alla fönster och städat mitt rum så var det dags att förflytta sig hem till Emma. Där fanns även Ida, Erik och Nils. Åh vad trevligt det var att träffa dem igen. Jag blev alldeles sentimental (tror jag) och började nästan att gråta när det väl sjönk in att jag faktiskt var bland mina vänner igen. Åh. När de senare fortsatte att repa så gick jag upp och spelade lite Zelda samtidigt som jag snyftade lite igen och lyssnade på när de sjöng. Åh igen. Sen var det dags för pojkarna att åka hem och jag fick både hej-och hejdåkramar. Kramar är bland det trevligaste som finns i hela världen. Särskilt ibland när man behöver dom som mest.

Emma och jag roade oss resten av kvällen med att äta middag med hennes föräldrar (gott), titta på Madagascar som jag inte hade sett (roligt) och spela mer Zelda (jag äger). Innan jag åkte hem, tittade på julkalendern och gick och sov.

No comments: