Friday, December 01, 2006

Uppåt igen 061201

Imorse gjorde jag inte har gjort på flera år. Jag klev lite extra tidigt, skyndade mig när jag gjorde mig iordning och blandade min frukost och sen så satte jag mig framför TV:n för att tittat på årets första avsnitt av julkalendern. Jag hade ingen aning om vad den handlade om innan jag såg den, men den var trevlig. Den verkar vara bättre än det lilla som jag har sett från de senaste årens julkalendrar vilket känns bra, kanske får alla små (och stora) barn äntligen se en vettig julkalender i år? Det skulle vara riktigt roligt om det blev så.

Jag hade en toppenmorgon helt enkelt. Det var trevligt att vara uppe lite tidigare än alla andra, och efter julkalendern så fick jag för mig att jag skulle lyssna lite på U2, vilket jag inte har gjort på länge, så det gjorde jag. Snacka om att få en kick av en sån bra morgon. Jag skuttade praktiskt taget till skolan och lyckades vara på riktigt bra humör ända fram till lunch. Nu är det dessutom på topp igen eftersom jag tänker på morgonen. Wiiiie :) känner mig som eggkatterna på bilden typ, alldeles nöjda med allting :)

För övrigt så började jag på Engelska C igår och hade min andra lektion idag. Den kursen verkar riktigt riktigt rolig men väldigt svår. Dessutom så har jag hamnat i en grymt bra grupp och våran lärare verkar vara ganska kul.

Igår var också en relativt trevlig dag förresten, men det misstänkte jag att den skulle bli. Undra om det är därför den blev bra? För att jag trodde att den skulle bli det? Måste fundera över det en stund tror jag, och duscha, jag känner mig lite småsunkig... Måste ju vara respektabel ikväll om jag nu ska träffa folk. Duscha låter väldigt lockande nu helt enkelt.

No comments: