Friday, May 11, 2007

En fredag

Först så tänkte jag säga några ord om Eurovision song contest som det så fint heter. Som vanligt så pratas det om vem som är bäst och vem som är.. inte riktigt lika bra. Som vanligt så utropar svenskarna sig själva till favoriter, så typiskt! Kan de inte bara inse att det är dumt att göra så år efter år. Våga vägra vara själutsedd favorit! För övrigt så håller jag stenhårt på The Ark och hoppas att de ska vinna, men jag tänker inte tro att de kommer att göra det bara för att jag vill det. Nej, de har lika stor eller liten chans som alla andra. Slutligen, heja the Ark och glittra på med Ola Salo i spetsen!

Dagen idag har varit bra. Jag kom försent till mitt första prov men det gick ganska bra tror jag. Mitt andra prov gick också bra men inte perfekt. Sen satt jag och diskuterade saker med min lärare eftersom jag var klar först. Igår så pratade jag ganska illa om en annan lärare med honom. Idag raljerade jag på väldigt länge om samma sak, men det var för att det kändes bra med nån riktig person som stödjer mig, även om han inte kan göra något åt det.

Efter lunch, när jag hade slutat, fick jag följa med Josse ut och rida. Det var så härligt! Vi red ute i skogen och klättrade med hästarna och galopperade och det var så skönt. Det låter säkert überfånigt men det var värkligen härligt. Sånt vill jag hålla på med när jag blir stor, tror jag. Jag vill ha en egen häst åtminstone. Det vill jag.

No comments: