Monday, December 11, 2006

Hemma 061211

07:00 - väckaren ringer.
07:10 - den ringer igen.
07:13 - jag kliver upp.
Ont i huvudet, ont i halsen, ont i ögonen.
07:15 - Julkalender.
Nyheter, nära på att somna, ringde skolan och sjukanmälde mig. Sova.
10:20 - kliver upp igen.
Ingen huvudvärk, inget annat ont, bara väldigt hungrig.

Resten av dagen har bestått av fysik, Scrubs och några få telefonsamtal. Plus det nödvändigaste andra som dusch och mat och sånt. Scrubs är verkligen bra, synd att jag inte har många pengar så att jag kan köpa alla säsonger, det skulle vara roligt. Men men, det är ju inte som att det förändrar hela min värld. Eller jag tror inte det åtminstone.

Idag har varit en bra dag i alla fall, en glad dag helt enkelt. Åtminstone mestadels. Och jag vill ha jul nu nu nu. Fick ju uppleva lite snö i helgen och sitta och titta på fjällen och sånt. Julstämningen vill fortfarande inte riktigt infinna sig, det är synd. Men om jag överlever den här veckan i skolan så känns det ändå som att allting kommer att ordna sig. Dessutom så verkar det kunna bli ett riktigt trevligt jullov, hoppas hoppas hoppas att det blir det.

Men nu börjar det bli dags att dra sig mot att sova, snart i alla fall. Sova och kliva upp, gå till skolan, plugga fysik och så vidare.
Natt.

No comments: