Tuesday, December 12, 2006

Borttagen 061212

Alldeles nyss så tog jag bort min lunar, det känns lite konstigt. Visserligen så har jag inte använt den särskilt aktivt åtminstone det senaste året men jag har ändå haft den sen mars 2002, nästan fem år alltså. Nu är det slut med det.

Det var jobbigt att gå till skolan idag, det känns som att den här veckan är ett nödvändigt ont som jag bara vill få överstökat. Det är svårt också att försöka se fram emot något roligt som ska hända eftersom jag inte vet när det händer. Men jag gör så gott jag kan. Dessutom så är jag löjligt lugn, som en filbunke ungefär. Jag är inte ens orolig för proven jag har den här veckan, trots att åtminstone ett av dem inte lär gå särskilt bra.

Imorgon är det lucia också, och det ligger ingen snö ute. Än har jag inte gett upp hoppet om att den kommer att komma, men jag kan nog inte hålla det uppe mycket längre till tyvärr.

En sak jag tänkte på igår också, att ibland så glömmer man bort vad som är viktigt egentligen. Då är det bra att man blir påmind om det, om än något brutalt ibland. Nu är det nu nästan jul också, bara tolv dagar kvar, och under julen så känns det som att det är lite lite lättare att komma fram till vad som är viktigt än vad det är den övriga delen av året.

Jag har skrivit ett brev också. Det var visserligen för över en månad sen som jag skrev det, men jag kan fortfarande inte bestämma mig för om jag ska skicka det eller inte.
Det är svårt ibland.

1 comment:

Anonymous said...

Hav hopp! Snön kommer, det måste den göra! =)