Monday, December 25, 2006

Juledagen 061225

Jag är juletrött, riktigt juletrött. Julafton var trevlig och gick till som vanligt fast helt annorlunda. Ingen snö i år var den stora besvikelsen..och en sak till men det tänker jag behålla för mig själv.

Den första halvan av dagen åt jag praktiskt taget ingenting, precis som det brukar vara. Jag tittade på början av Kalle anka, somnade och vaknade upp i slutet igen. Sen vid 17.30 så var det julmiddag hemma hos kusinen och de åt först soppa, och sen en till soppa, och så hade jag glömt hälften av min mat hemma så när mor hade ätit soppa + soppa + fisk så åkte hon och hämtade den så då fick jag också börja äta..vid sjutiden kanske. Hungrig var jag och mätt blev jag, för mätt. Efter stora mängder mat (äppel och gorgonzolasallad samt mackor med ärtor och majonäs på för min del) så öppnades några paket och sällskapen förflyttade sig hem till oss för att försöka trycka i sig lite efterrätt. Vi passade även på att öppna paket innan vi for till midnattsmässan. Den var helt okej (predikan var ingen höjdare, men vad ska man göra när det är en mainstream-mässa?). Efter mässan så blev jag hemskjutsad, stod och kastade boll med kusinen en stund innan hon åkte. Sen blev det lite telefonerande med en vän till alldeles för sent när jag somnade..

Idag vaknade jag trött och lite småhungrig (det var väl tröttheten som förvirrade hjärnan att tro att jag var hungrig).. Det tog drygt en timme innan jag lyckades ta mig från mitt rum till köket via toaletten.. detta berodde på att jag envisades med att somna lite överallt på vägen..tragiskt men sant. Efter att ha ätit det som var kvar av äppelsalladen så mådde jag riktigt illa, och så har det fortsatt hela dagen, så fort jag äter nåt mår jag illa..det är äckligt att vara mätt ibland... Resten av dagen har gått åt till att sitta, titta på lite Scrubs och en film...övningsköra lite och prata med kusinen. Nu äntligen är klockan nästan tillräckligt mycket för att jag ska få sova.

No comments: