Saturday, December 23, 2006

Singstarkväll 061216

Lördag.

Någon gång under lördagen, efter sådär fyra timmars sömn så lyckades jag packa en liten väska och ta en inte så jätteliten buss till Sundsvall. Där strövade jag planlöst omkring en stund i väntan på att klockan skulle bli lagom mycket för att gå hem till Bränströms. Jag kom till Åhléns, där träffade jag på Ida. Så vi strövade omkring lite tillsammans och hon handlade en julklapp och så gick vi till Bränströms, fast klockan egentligen inte var tillräckligt mycket.

Andreas och Emma var och handlade så vi satt en stund och pratade innan de kom. Vi satt i Andreas rum som i mitt huvud fortfarande är Eriks rum, lite småmystiskt. Det såg likadant ut fast annorlunda, knepigt. Anyway, Andreas och Emma kom och så lagade vi lite mat som vi åt tillsammans med mamma Bränström.

Efter maten så var det dags för singstar, lag Emma&Ida mot Andreas&Eva. Det slutade 7 lika, diplomatiskt och fint :P Sen så fortsatte vi spela bara för kul, det var kul :)

Efterrätt och spela musik för varandra på olika teman, klockan började bli sent. Vi pratade en stund, det blev ganska sent. Vi satt och drog dåliga skämt i två timmar, klockan blev väldigt mycket. Sen övergick de dåliga skämten i ett intressant samtal om.. livet skulle man nog kunna säga, på engelska dessutom. Sisådär vid klockan halv sex på morgonen så gick vi och lade oss på riktigt.

Morgonen efter skulle Andreas jobba så han åkte dit, Ida skulle ha saker för sig i Härnta så hon tog en tidig buss och jag och Emma stannade på frukost. Söndagsfrukost hos Bränströms är alltid lika mysigt :) sen blev jag kvar i väntan på en buss, så jag hjälpte till med att slå in tre julklappar. Det var trevligt, jag fick upp julkänslomätaren litegrann faktiskt.

Resten av dagen så hände det inte så mycket vettigt. Jag övvningskörde lite och det gick apa-dåligt (värre än apdåligt alltså). Lyckades få in trean istället för ettan hela tiden, tillochmed när jag dubbelkollade. Gah!! SÅ frustrerande. Men det var en trevlig söndag ändå.

No comments: