Saturday, December 23, 2006

Skitfredag med partykväll 061215

Fredagen var en riktig skitfredag, jag förstår inte hur en enda lärare kan förstöra hela ens dag på knappt en halvtimme. USCH! För att låta bli att bli upprörd igen så kan jag nöja mig med att säga att P nu har hamnat på min lista på personer som har gjort oförlåtliga saker, svin.

Resten av skoldagen fortsatte i ungefär samma stil, den sög stenhårt. Inte ens den roliga engelskan var särskilt trevlig att vara på och matteprovet jag skrev gick riktigt dåligt (jag blev dock precis godkänd fick jag reda på på måndagen men när jag lämnade in det så var jag helt övertygad om att jag hade kört på det, svarade på fyra uppgifter eller nåt eftersom jag fortfarande var så irriterad sen morgonen). Utan min lilla sak så hade jag förmodligen inte orkat med dagen alls, men den var där för oss nödställda och tutade tröstande när alla var som mest depressiva.

min lilla sak


Efter skolan så gick jag förbi stiftet och sen hem och så satt jag och stirrade in i väggen ett tag innan jag orkade ta tag i mig själv. Duschade, ringde Jon och övertalade honom om att vi skulle ha förfest där eftersom "visst det är en riktig skitdag, men då måste vi ju försöka ha lite roligt och det blir det ju om vi ses". Jag var inte särskilt övertygad om det själv men jag körde typ samma pep-talk som Elin gav mig på skolan och uppbringade all min charm jag kunde få fram och efter en stund så funkade det. Förfest hos Jon alltså.

Hela grejjen var ju att det skulle vara gymnasiefest på Kajutan, vilket innebär att det brukar vara många ettor där, en del tvåor, knappt några treor och en drös med nior där. Inte världens roligaste fester alltså, så jag och Cicci bestämde oss för att gå ut stenhårt för att få det att bli roligt. Så vi fixade mitt och hennes hår hemma hos mig (lockigt) och drog till Jon sen. Förfesten blev riktigt riktigt kul och efter en stund i trevligt sällskap, en och annan drink och en halv skål chips så försvann alla mina agressioner och all min irritation. Kvällen hade börjat på riktigt.

Vi chillade som sagt hos Jon innan vi drog ner till Kajutan (där jag och Cicci med lite tur lyckades undvika blåstestet och jag nästan gjorde bort mig) där vi dansade läääänge. Träffade Sara och Elin och lite annat löst folk där också :P och det var jätteroligt verkligen. Efter själva festandet så stack några av oss tillbaka till Jon och beställde mat från mini. Gott men onyttigt. Kvällen slutade flr min del klockan halv fem på morgonen, men lika glad för det var jag för vi behövde verkligen en lyckad kväll och det blev det.

No comments: