Saturday, December 30, 2006

Tjugiåttan 061228

För tredje året i rad så blev jag medbjuden av familjen Knapp Eriksson till tjugoåttåndedagsbalen på S:t Petri Logen. Vi var ett ganska stort gäng ungdomar som precis som förra året fick sitta i ett enda stort bord i mitten av lokalen. Det känns faktiskt speciellt på något sätt.

Maten var hemskt god, förrätten för oss oköttätare var nån mystisk ost som var grillad på ett kex/bröd och inte smakade som den såg ut att smaka. God var den. Huvudrätten bestod av bulgur-sallad med en hel del annat i, men då var jag inte särskilt hungrig längre så jag åt inte så mycket, men den var också god.

Början av kvällen tyckte jag var ganska hemsk eftersom jag var helt sönderstressad och inte riktigt visste vad jag skulle göra av mig själv, det så annorlunda från året innan samtidigt som det var precis likadant. Jag klarade mig i alla fall, jag grät inte och gjorde inget annat olämpligt förutom att möjligen vara lite osocial. Sen så skärpte jag mig och så blev det bättre och trevligare och allt det där. Efter maten och efter kaffet så dansade jag med Nils innan jag satt och var social en stund till (och passade på att vila fötterna, högklackat är jobbigt ibland). Senare så dansade jag med Erik och sen så gick vi ut på en liten ta luft-promenad innan vi kom tillbaka till de andra. Då blev det mest mingel, inte lika mycket dansande som förra året. Innan kvällen var slut så dansade jag med pappa Knapp också vilket alltid är lika trevligt. Så en kväll med hemsk början slutade riktigt fint ändå.

Nästan hela sällskapet samlat

1 comment:

Anonymous said...

Gott nytt år! Hoppas du fick ett roligt nyårsfirande :) Jag måste bara fråga, är det erik som står brevid dig? kram