Thursday, June 14, 2007

Spegel

Det är spännande hur mycket man kan göra om på några minuter.. Jag har mest gått omkring hemma idag och läst en bok, eller två, känt mig sådär lagom hemmasunkig och kanske inte alldeles sugen på att hitta på nåt, men det var ju klassmiddag så whatever. Jag stirrade på mig själv i spegeln en stund. Det var intressant... Jag såg väl inte jättesunkig ut men det var nog ingen jättehit heller... Det är intressant att se hur genomskinlig huden under ögonen är egentligen, fascinerande. Jag behövde bara fem minuter för att få ordning på mig själv, lite smink, dra en borste genom håret lite snabbt, diadem, schyssta kläder, ett armband, örhängen och så var det klart. En helt annan Eva, en helt annan känsla. Snacka om fejk... Fast det känns inte som fejk alltid, det är det som är det luriga. Vissa dagar är det fejk, andra dagar är det riktigt. Jag vet nog inte vad jag vill komma fram till egentligen.. Studentkoman sitter nog fortfarande i lite grann och hindrar mig från att tänka klart.

No comments: